Wiosna już rozgościła się w pełni w naszym kraju. Słońce potrafi zmusić już do ściągnięcia grubych swetrów i płaszczy, a co za tym idzie, czy tego chcesz, czy nie, musisz zacząć rozglądać się za bardziej skąpymi ubraniami. Patrzysz jednak w lustro i co widzisz? Tu trochę za duża fałdka, tam brzuszek odstaje, ramiona już nie takie jędrne, jak w zeszłym sezonie… No przecież zima była ostra, potrzebowałaś pocieszacza w postacie czekolady. Szkoda, że ta sama czekolada spowodowała, że Twoja waga pokazuje o wiele za dużo kilogramów. Czas spojrzeć prawdzie w oczy i zabrać się za siebie! Lato już za dwa miesiące, a Ty o bikini możesz tylko zapomnieć! Oto moje sprawdzone sposoby, jak stracić 2 kg w tydzień!

Zapamiętaj – MUSISZ JEŚĆ!

Dieta nie polega na nie jedzeniu. Dieta to po prostu zmiana nawyków żywieniowych. To nie ma być krótkotrwałe działanie. Jeśli po tygodniu, dwóch, czy trzech trzymania się bardzo rygorystycznej diety, nagle wrócisz do starych przyzwyczajeń, możesz spodziewać się efektu jojo szybciej niż myślisz. A przecież chodzi o to, by te zgubione kilogramy nie wróciły!

JAK STRACIĆ 2 kg W TYDZIEŃ?

1. WYKREŚL Z DIETY „ŚMIECIOWE JEDZENIE” – lubisz popijać Colę? W trakcie przerwy na lunch w pracy wyskakujesz do fast fooda tuż pod biurem i wcinasz cały wielki zestaw? Zapomnij o tym! Czy kiedykolwiek patrzyłaś na tabele z kaloriami tego typu posiłku? Zrób to! Policz dokładnie! Kalorie jednej kanapki stanowią czasem połowę kalorii, które powinnaś przyjmować w ciągu całego dnia!!! Cola i inne gazowane słodkie napoje, to tylko niepotrzebny cukier.

Zamiast tego: Codziennie przed pracą rób sobie kanapki (jeśli nie masz na to czasu rano, zrób to wieczorem i wstaw kanapki do lodówki – gwarantuję, że rano będą równie dobre) – pieczywo pełnoziarniste z twarożkiem lub chudą wędliną, do tego trochę pokrojonych warzyw czy owoców, a do picia woda mineralna lub zielona herbata.

JAK STRACIĆ 2kg W TYDZIEŃ? OTO MOJE SPRAWDZONE SPOSOBY

2. PIJ, PIJ I JESZCZE RAZ PIJ! – pijemy za mało i to niestety jest naukowo stwierdzony fakt. Przez niedobór wody nasz organizm zwyczajnie zostawia sobie ją na później nie wydalając ile potrzeba, stąd też kilka dodatkowych kilogramów. Nic więc dziwnego, że na diecie najpierw tracimy wodę. Staraj się pić minimum dwa litry wody dziennie, a metabolizm powinien sam się uregulować! Niemożliwe? A jeśli zastąpić LITRY -> SZKLANKAMI? Litr wody to tylko cztery szklanki! Ja niestety mam problem z piciem wystarczającej ilości wody. Aby sobie to zadanie ułatwić, postanowiłam odznaczać wypitą wodę w specjalnie stworzonej w tym celu tabelce.

Nie lubisz czystej wody niegazowanej? Dodaj trochę cytryny! Pita na czczo poprawia trawienie.

To dalej nie to? Spróbuj zielonej herbaty. Sama do niedawna miałam odruch wymiotny na samą myśl o tym, że mogłabym wypić taką herbatę. Jednak z dodatkiem soku malinowego czy zielona z cytrusami jest całkiem smaczna!

To wciąż nie to? Rób sobie koktajle! Wrzuć do blendera truskawki, maliny, dodaj jogurt naturalny lub mleko, do tego kilka borówek i zmiksuj. Pyszne i jakże dodaje energii! Świetnie zastępuje ochotę na słodycze i gasi pragnienie!

Tabelkę z tygodniowym plannerem picia wody pobierzecie ze strony PROJEKT FITMAMA.

TYGODNIOWY-PLANNER-PICIA-WODY

3. RUSZAJ SIĘ! – Niestety nie ma efektów bez regularnego ruchu. Wybierz ruch jaki Tobie odpowiada. Nie spinaj się na codziennie wylewanie potu na siłowni, bo w końcu Twój organizm się zbuntuje i odmówi współpracy. Lepiej idź dwa razy w tygodniu – to ma Ci sprawiać przyjemność, dołóż spacery z dzieckiem, baw się z nim na placu zabaw. Wysiądź co drugi dzień o jeden przystanek wcześniej z tramwaju czy autobusu i przejdź odcinek jaki pozostał do domu pieszo. Może pokusisz się o wieczorne bieganie? A może kupisz kijki i zaprosisz do nordic walkingu swoją koleżankę? W swoich postanowieniach na pewno nie jesteś sama! A razem raźniej!

JAK STRACIĆ 2 kg W TYDZIEŃ? OTO MOJE SPRAWDZONE SPOSOBY.

4. NIE PODJADAJ MIĘDZY POSIŁKAMI! – To najgorsze, co zabija każdą dietę. Walczę z tym strasznie i niestety przyznam się, że nie zawsze mi to wychodzi. Jednak się nie poddaję i codziennie walczę ze swoimi słabościami. Jeśli już wiem, że nie będę w porę mogła zjeść swojego obiadu czy kolacji, staram się zawsze mieć przy sobie jakąś lekkostrawną przekąskę – choćby jogurt czy owoc. Podniesie odrobinę cukier i zabije poczucie pierwszego głodu. A kiedy mam przeraźliwą ochotę na coś słodkiego, robię swój ulubiony koktajl proteinowy o smaku czekoladowym. (już wkrótce zdradzę Wam kilka przepisów na świetne desery z wykorzystaniem białka)

5. JEDZ REGULARNIE! – Nie ma lepszej rzeczy niż regularność. Początkowo musiałam ustawić sobie przypomnienia w telefonie, by pamiętać o obiedzie czy drugim śniadaniu! Często w pędzie zajęć zwyczajnie pomijałam drugie śniadanie (lub pierwsze – co gorsza zastępowałam je kawą) lub obiad, by najeść się za dwóch późno popołudniowym i kalorycznym obiadem. Obecnie jestem na etapie, że mój żołądek sam przypomina mi, kiedy mijają moje trzy godziny od ostatniego posiłku.

JAK STRACIĆ 2 kg W TYDZIEŃ? OTO MOJE SPRAWDZONE SPOSOBY.

Jak widzisz te wszystkie rady nie są takie straszne. Dieta to nie katorga w głodówki i życie na sałacie i wodzie do końca życia. To tylko kilka modyfikacji. Możesz mi wierzyć, że jeśli będziesz stosować się do nich, zrzucisz oponkę szybciej niż myślisz. Owszem, zdarzą się dni, kiedy będziesz miała dość i rzucisz się znów na batonik. Kup go. Zjedz. Zaspokój głód i wróć do zdrowego odżywiania. Nie poddawaj się. Zmiany nie są łatwe. Tu też trzeba mieć czasu, by się ich nauczyć. Nie zapominaj jednak o celu. Wyznacz taki, który jesteś w stanie osiągnąć. Niech będą to cztery dni, w trakcie których codziennie wypijesz dwa litry wody, a może trzy dni bez podjadania czekolady, może tydzień, w którym co drugi dzień wieczorem pójdziesz na siłownię. Dąż za wszelką cenę by spełnić swoje postanowienia. Zobaczysz jaką będziesz miała satysfakcję z ich realizacji! Zapisuj swoje sukcesy. Dziel się nimi z bliskimi. To doda skrzydeł ;)

Powodzenia! Dawajcie znać jak Wam idzie! Trzymam kciuki za każdą z Was!

  • Potwierdzam, że Twoim sposobem można zrzucić dwa kilo w tydzień. Mi udało się pilnując picia dużej ilości wody oraz jedzenia regularnie :)

  • Ja zgubiłam kg na tydzień i to dla mnie było super. Zrobiłam przerwę z powodu chorób w domu, ale od wczoraj walczę znów. Diete zrobiłam sobie sama ale co fakt to fakt że trzeba być regularnym i rzetelnym, nie przed kimś, a przed samą sobą bo organizmu się nie oszuka.