Nie ma nic lepszego do picia niż owocowe koktajle. Orzeźwiają, są źródłem naturalnych witamin, a jednocześnie są świetnym zastępstwem deseru, kiedy dbamy o linię. Przyrządzenie takiego smoothies jest dziecinnie łatwe i w zasadzie nie potrzeba tu nawet przepisów. Jednak dla tych, którzy nigdy takiego owocowego napoju nie robili, dziś dzielę się radą, jak zrobić koktajl z malin i borówek.

Składniki:
borówki amerykańskie – 1 garść (ok.100g)
maliny – 2 garście – (ok.200g)
jogurt naturalny – ok. 300ml

Wszystkie składniki należy wrzucić do blendera i zmiksować na gładką masę. Można dosłodzić stewią lub słodzikiem do smaku.

Pamiętajcie jednak, im bardziej naturalny smak, tym mniej kalorii! ;)

Dlaczego warto jeść borówki?
Oprócz oczywistych powodów, jakimi są darmowe witaminy i składniki mineralne (potas, wapń, fosfor i magnez), borówki są ubogie w tłuszcze i białko, przez co idealnie nadają się jako przekąska dla osób dbających o linię. Można je jeść jako dodatek do owsianki czy jogurtu. Zmniejszają również poziom cholesterolu we krwi.

Dlaczego warto jeść maliny?
Zawierają one wiele witamin (m.in. C, E, B1, B6) oraz substancji mineralnych (potas, żelazo, magnez i wapń). Maliny obniżają ciśnienie krwi, wzmacniają serce, mają działanie przeciwmiażdżycowe i do tego opóźniają starzenie się!

DSC_0695 DSC_0700 DSC_0703 DSC_0708 smoothieDSC_0716DSC_0719DSC_0720DSC_0723DSC_0724

SMACZNEGO!