Od kiedy pamiętam, moja mama powtarzała mi, że nie ma ważniejszego posiłku w trakcie dnia, jak śniadanie. „Możesz nie zjeść kolacji, ale śniadanie musi być zjedzone obowiązkowo”, mówiła. I tak robiłam. Budziłam się zawsze na tyle wcześnie, by zjeść jeszcze coś przed wyjściem – choćby miała to być mała miska płatków, czy jedna kromka chleba. Tak robiłam jako mała dziewczynka, i tak robię obecnie, kiedy mam swoje dzieci. A teraz, kiedy dodatkowo dbam o linię i staram się urozmaicać swój jadłospis zaczęłam wyszukiwać w internecie pomysły na szybkie, zdrowe i pyszne śniadanie.

Kiedy jest się na diecie nie ma nic gorszego od monotonni, dlatego ja lubię rozpisać sobie co mam zamiar jeść na najbliższy tydzień. Pomaga mi to nie tylko odpowiednio rozplanować zakupy, ale także unikam powtarzania dań. Uwielbiam płatki na śniadanie, ale obawiam się, że jak będę je jeść codziennie do końca życia, to mi po prostu zbrzydną, dlatego szukałam dla nich zdrowych zamienników.

W planowaniu świetnie sprawdza się TYGODNIOWY PLANNER POSIŁKÓW.

tygodniowy planner posiłków
Dzięki niemu odkryłam, że moje śniadania codziennie wyglądają tak samo. Absolutna monotonia.

Po kilku chwilach szukania odnalazłam wspaniałe
PROPOZYCJE NA ZDROWE I PYSZNE ŚNIADANIE:

PEŁNOZIARNISTE TOSTY

Tosty większości osób kojarzą się z pszennym, słodkim chlebem, który dostarcza nam tylko niepotrzebnego cukru i zapycha nas na krótką chwilę. Tak jednak wcale nie musi być!
Ja pomiędzy dwie kromki pełnoziarnistego chleba wsadzam kawałeczek chudej szynki z indyka i zapiekam w tosterze. Do tego kroję sobie ogórka i pomidora w plastry i nalewam ulubionej kawy z mlekiem (bez cukru, oczywiście!) Śniadanie mistrzów!ZDROWE I PYSZNE ŚNIADANIE

KOKTAJL Z OWOCÓW

Dla osób, które wolą słodkie śniadania proponuję wspaniałe koktajle owocowe. Można je wypić na śniadanie zagęszczając dodatkowo garścią muesli albo potraktować jako deser. Świetnie sprawdzi się w upalne dni na ochłodzenie organizmu.

Potrzebne składniki:
– garść truskawek
– pół banana
– sok pomarańczowy / mleko / jogurt naturalny
– muesli (opcjonalnie)

Sposób przygotowania:
Wszystkie składniki mieszamy na gęstą masę. Owoców dodajemy według uznania i chęci otrzymania ostatecznego smaku. Ja zawsze dodaję więcej truskawek, bo są to moje ulubione owoce. ZDROWE I PYSZNE ŚNIADANIE

NALEŚNIKI

Nikt nie powiedział, że naleśniki nie mogą być świetnym dietetycznym śniadaniem! Zrobione z mąki pełnoziarnistej są wspaniałe!

Potrzebne składniki:
– 1/2 litra mleka
– mąka pełnoziarnista
– szczypta soli
– 1 jajko
– 1/4 szkl. wody gazowanej (dodaje puszystości ciastu)
– 1/3 szkl. brązowego cukru (ja lubię naleśniki w wersji słodkiej, stąd cukier)
– olej (do podsmażenia – chyba, że masz patelnię teflonową, która smaży bez tłuszczu, wtedy jesteś podwójnym zwycięzcą!)

Sposób przyrządzenia:
Wszystkie składniki płynne wlewamy do miski i mieszamy. Stopniowo dodajemy mąki. Ja lubię gęste ciasto, więc dodaję jej sporo. Ty dodaj tyle ile lubisz.
Rozgrzewamy patelnię. Ja oleju używam dosłownie odrobinę. Najgorszy ponoć pierwszy naleśnik, potem idzie gładko i praktycznie smażę bez oleju. Czasem przetrę pędzelkiem patelnię ;)

Podawać z:
– owocami
– dżemem (najlepszy domowy!)
– twarożkiem (w wersji nie na słodko)
– kurczakiem grillowanym
– co tylko macie ochotę

Bawcie się naleśnikami, jakby to były małe tortille ;) ZDROWE I PYSZNE ŚNIADANIE

OMLET / JAJECZNICA / JAJKO SADZONE /
JAJKO NA TWARDO/MIĘKKO

Jajka to zawsze dobry wybór jeśli chodzi o śniadanie dla osób będących na diecie. Nie dość, że dostarczamy potrzebne białko, to czujemy się po takim śniadaniu przyjemnie najedzeni przez dłuższy czas i bez problemu wytrzymujemy bez podjadania do czasu obiadu. 
ZDROWE I PYSZNE ŚNIADANIE

OWSIANKA / PŁATKI ŚNIADANIOWE / GRANOLA / MUESLI

Wariantów jest wiele – wszystko zależy od tego, co lubisz. To śniadanie należy do moich ulubionych – jest szybkie, lekkie i słodkie. 

ZDROWE I PYSZNE ŚNIADANIE

No i jak się podobają Wam moje propozycje na zdrowe i pyszne śniadanie?
Jeśli macie jakieś sprawdzone dania, które wy jecie, podsyłajcie proszę w komentarzu.
Dawajcie przepisy! Jestem ciekawa co fajnego pałaszujecie!

  • Boże… patrzę na te foty i głodnieję ! Nie muszę czytać by wiedzieć jak mogą być pyszne te śniadanka ;)

  • Kasia

    Mniam. Wygląda przepysznie. Ja jestem na etapie oczyszczania organizmu. Ja uwielbiam chleb na zakwasie z hummus i warzywami. Lubie tez kasze jaglana z jabłkami u cynamonem, owsianke z suszonymi owocami i kawę zbozowa z mlekiem kokosowym własnej roboty.

  • Mmm pyszotka!

  • Fantastycznie to wygląda! Jej zdrowe jedzenie jest po prostu piękne!

  • Zdrowe, pyszne i kolorowe – energia na cały dzień!